پیام همبسته گی به کانگرس سراسری زنان افغان مقیم کشور شاهی هالند
دیپلوم انجنیر نورضیا فرین  دیپلوم انجنیر نورضیا فرین

حضار گرامی شرکت کننده گان در اجلاس با شکوه امروزی!

خوشوقتم ازاینکه آواز رسای شما زنان مبارز، دلیر و با شهامت افغان را که علی الرغم زیست پر از رنج و مشقت ناشی از دوری میهن و دیار بومی وفضای مکدر از افسرده گی در غربت سرا بوده و با چالشهای متعدد در حیات سیاسی واجتماعی در ستیزید با آنهم با احساس پاک در برابر همنوعان، خویشتن را در رنج و غم، شکنجه وعذاب و ستم دو گانه اجتماعی و خانواده گی زنان محروم و بی دفاع جامعه ما شریک دانسته و صدای زجه، فریاد و بینوائی آنان را به گوش جهانيان میرسانید.

دوستان، همرزمان !

علاقه فراوان داشتم تا از نزدیک در کار کانگرس یکجا در کنار شما قرار داشته و بدیدار شما عزیزان شرف یاب شوم اما ازینکه مسئوولیتهای زیادی منجمله  تدویر جلسه با شکوهی را بمناسبت هشتم مارچ روز همبسته گی بین المللی زنان درین محیط بعهده دارم، نتوانستم خدمت شما دوستان برسم امید است با بزرگواری خود مرا معذور دارید.

حاضرین محترم !

اجازه دهید به نماینده گی از جمع کثيری از مادران، زنان،خواهران و دختران مقیم کشور سویدن تدویر این اجلاس با عظمت یعنی کانگرس سراسری زنان افغان را که به پیشواز روز جهانی زن بر گزار شده است به شما عزیزان واز چهره شما به تمام زنان رنجدیده کشور ما افغانستان تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیتهای بزرگی را در کار جلسه و برای شخص شما آرزو بدارم.

همسنگران گرامی!

باید اذهان نمود که این شما و همچو شما هائی اند که با درک رسالت، وجیبه و مسئوولیتهای انسانی خویش بار گران و مسئوولیت عظیمی را بدوش کشیده و برای نیل به حقوق حقه، خواستها و نیاز های سیاسی و اجتماعی زنان زجر کشیده وطن ما به پا خواسته و تحقق آرزو های شریفانه و آرمانهای انسانی را هدف قرار داده اید.

این شمائید که بمنظور بدست آوردن حقوق توده های ملیونی زنان زیر ستم جامعه ما با وقف، فداکاری و ایثار درفش مبارزات حق خواهانه را در اهتزاز نگهداشته اید.

بگذارید صدای دادخواهی شما را با طنین دل انگیزش انسانهای با درک کشور عزیز ما افغانستان ، جهان بشریت بخصوص اتحادیه متمدن اروپا با گوش شنوای خویش بشنوند و شما را درین مبارزه عادلانه حمایت و پشتیبانی نموده یاری رسانند.

ما اعتقاد کامل داریم که مبارزات عدالتخواهانه، حق طلبانه و مسالمت آمیز شما راه را برای رهائی و نجات زن افغان، این قشر محروم جامعه ما از زیر یوغ اسارت خانواده گی و اجتماعی باز می نماید.

  چنانیکه پیشکسوتان راه آزادی و ترقی، راد مردان تاریخ و اساسگذاران جنبش چپ دموکراتیک منجمله طلایه داران جنبش زنان، بویژه آنانیکه سنگپایه های سازمان دموکراتیک زنان افغانستان را در شرایط  دشوار سیاسی کشور بنا نهادند و حماسه ها آفریدند، به همین سان بستر دادخواهی را بیش از پیش هموار ساختند که بدون تردید برای ما الهام دهنده بوده و راه, اندیشه ها و آرمانهای آنها را دنبال مینمایم.

بناء" وظیفه ووجیبه ماست که این میراث بزرگ عدالتخواهی را به نسلهای آینده وبالنده کشور انتقال دهیم که آنها نیز باالنوبه رسالت خویشرا در برابر مردم و میهن انجام دهند.

ما باورمندیم هرگاه همه ما زنان پیش آهنگ و رزم آور میهن چه در داخل و چه برون از مرز های کشور دست بدست هم بدهیم بدون تردید در کار و پیکار سیاسی و اجتماعی خویش به موفقیتهای شایانی نایل میگردیم.

بدین لحاظ ازینجاست که ضرورت  ایجاد اتحادیه ءسراسری زنان افغان با در نظر داشت اوضاع و شرایط موجود ونیاز زمان دراروپا الویت کسب مینماید.  تا باشد با این اقدام تمامی زنان پیشتاز، وطنپرست،آزادیخواه و ترقی پسند را بدور یک محور مستحکم جمع کرده، فعالیتهای سیاسی ـ اجتماعی خویشرا بصورت منظم و منسجم آن سازماندهی نمائیم.

آنچه به کتله وسیعی از زنان افغان در کشور سویدن مرتبط میشود، با احساس عمیق مسئوولیت پذیری و با درک مبرمیت مسئله،  به نماینده گی از آنها  حمایت، پشتیبانی و همبسته گی کامل خویشرا بخاطر  تحقق و تعمیم این امر سترگ و انسانی از طریق این اجلاس با عظمت به شما اعلام میدارم.

بگذار این اقدام بزرگ سر آغاز یک جنبش همه گانی زنان کشور ما شده و به  نهاد نیرومندی برای نیل به حقوق وآرمانهای این نیمه پیکره محروم و ستمدیده  جهان بشریت بخصوص جامعه ما یعنی زنان کشور مبدل گردد.

در فرجام بار دگر با تجدید احترامات، سلامهای گرم و پیامهای حسن نیت و  آرزومندیهای قلبی خویشرا در بسر رسانیدن امیال شریفانه و انسانی شما عزیزان و کار موفقانه این اجلاس به شما تقدیم میداریم.

 

موفق  و کامگار باشید

با درود و پدرود

دیپلوم انجنیر نورضیا فرین  مسئوول شورای زنان افغان

شهر گوتنبرگ ـ سویدن

20 فبروری 2010 میلادی


March 2nd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها